Translate

donderdag 27 oktober 2016

Internetgebruik

Adolescenten van vandaag besteden een groot tijd aan internet. Soms gebruiken we het voor nuttige zaken (bv: voor schooltaken) maar meestal is het voor te tchatchen met vrienden, om op facebook, snapchat, instagram, twitter, periscope,... te gaan, in anderzijds gebruiken we het ook om films/ series te bekijken in replay,...
Het gebruik van internet verhoogd dan natuurlijk ook ons ecologisch voetafdruk. Daarom ben ik persoonlijk besloten om minder op het internet te surfen. Ik zal niet zeggen dat ik geen internet gebruik, maar ik probeer alles te minimaliseren.

Tips om internet gebruik te verminderen:

- Gebruik de wifi op je gsm ALLEEN wanneer het nodig is
- Surf niet te veel op sociale netwerken (facebook, instagram, ...)
- Gebruik internet voor nuttige zaken niet om foto's van je zelf te posten
- Voor het slapen, laat de wifi niet aan.
- Zet elektrische apparaten die je niet gebruikt volledig uit (dus niet op stand-by modus!)
- Haal opladers en adapters van laptops, tablets en smartphones na gebruik uit het stopcontact.


Geen opmerkingen: