Translate

donderdag 27 oktober 2016

Fastfood → overconsumptie vlees

Fastfood heeft een groot invloed op jongeren van vandaag. En zeker op me zelf. Fastood eten is ongezond maar toch eten wij het.
Wij gebruiken olie en vlees in overmaat door elke middag fastfood te gaan eten. Binnen enkele jaren zullen er geen dieren meer op aarde zijn doordat wij TE VEEL vlees consumeren. Daarom ben ik besloten om 2 keer per week een fastfood te gaan eten, op de 3 Anders dagen zal ik dan zelf boterhammen meebrengen.

Internetgebruik

Adolescenten van vandaag besteden een groot tijd aan internet. Soms gebruiken we het voor nuttige zaken (bv: voor schooltaken) maar meestal is het voor te tchatchen met vrienden, om op facebook, snapchat, instagram, twitter, periscope,... te gaan, in anderzijds gebruiken we het ook om films/ series te bekijken in replay,...
Het gebruik van internet verhoogd dan natuurlijk ook ons ecologisch voetafdruk. Daarom ben ik persoonlijk besloten om minder op het internet te surfen. Ik zal niet zeggen dat ik geen internet gebruik, maar ik probeer alles te minimaliseren.

Tips om internet gebruik te verminderen:

- Gebruik de wifi op je gsm ALLEEN wanneer het nodig is
- Surf niet te veel op sociale netwerken (facebook, instagram, ...)
- Gebruik internet voor nuttige zaken niet om foto's van je zelf te posten
- Voor het slapen, laat de wifi niet aan.
- Zet elektrische apparaten die je niet gebruikt volledig uit (dus niet op stand-by modus!)
- Haal opladers en adapters van laptops, tablets en smartphones na gebruik uit het stopcontact.


dinsdag 18 oktober 2016

In de krant


Enkele minuten geleden zag ik in de nieuwsblad een artikel over hoe wettenschappers klimaatsverandering willen tegen gaan. Ik vind het juist een perfect idée, want ik zou graag studie's willen doen in het onderzoeken onder andere en ik steek daar veel interesse aan. Het zou dan ook fijn zijn voor de mensheid; ecologisch leven= langer leven!

Als jullie zoals mij meer willen weten over dit onderwerp, surf maar naar:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161018_02525989

vrijdag 14 oktober 2016

Sorteren bij zich thuis

Afbeeldingsresultaten voor container de verre bruxelles

Veel mensen sorteren hun afval op een slechte manier waardoor er als gevolg vervuiling ontstaat. Vroeger sorteerden we het glas thuis niet, sinds enkele weken zijn we begonnen met het sorteren van glas. Ik ga elke week-end het glas gaan gooien in de glascontainer dicht bij mij thuis. Ik vind het handig zodat de vuilniszakken niet scheuren.
Het recycleren kan nu optimaal gebeuren !

Welke glas moet in welke container?
-In de witte glasbol: de doorzichtige witte glasbokalen.
- In de gekleurde glasbol: de doorzichtige gekleurde glasbokalen.
Pas op: Glas residu's mogen er niet in !

Aandachtspunten:
  • Maak de glazen flessen, flacons en bokalen helemaal leeg voor het gooien.
  • Houd de glasbollen netjes. Deponeer je glazen flessen en bokalen erin, niet ernaast.  
  • Sorteer het glas op kleur.
  • Gebruik de glasbollen niet tussen 20:00 en 08:00. Respecteer de rust van de buurtbewoner.
Meer info voor het sorten van glas?
Surf naar: https://www.fostplus.be/nl/sorteren-recycleren/alles-over-sorteren/glas-sorteren/correct-glas-sorteren
https://www.fostplus.be/nl/sorteren-recycleren/alles-over-recyclage/glas-recycleren