Translate

vrijdag 23 september 2016

Opwarming van de aarde

Wist je dat ?

* Meer dan 500 000 miljoen mensen per dag niets te eten krijgen?
* Meer dan 1 miljard mensen met minder dan 1 dollar leven?
* Meer  dan 50% van de afrikaanse bevolking geen toegang tot drinkbaar water heeft?

Opwarming van de aarde?

 In de lessen aardrijkskunde zijn we nu bezig met de draaglast (= Manier waarop de mens, de aarde gebruikt) en draagkracht (= wat de aarde ons kan geven)
De draaglast heeft dus een slecht invloed op de aarde
 (namelijk
opwarming van de aarde).
Ik vond het een boeiend onderwerp om over te praten en heb dus meer informatie erover gezocht.
Uit onderzoek blijkt dat wij in 2040 wij veel meer zullen consumeren dan wat de aarde ons kan geven (= biocapaciteit). Persoonlijk probeer ik thuis geen eten te verspillen, afval te sorteren, niet te veel gebruik te maken van het en internet en zeker geen licht aan te laten als er niemand in een kamer zit.


Tips:

- Geen eten verspillen
- Gebruik van biobrandstoffen minimaliseren
- Afval sorteren
- Gebruik van elektriciteit verminderen
- Geen licht aan laten
- Minder de auto gebruiken
- Niet te veel vlees eten
- Groene stroom gebruiken
- Verse groenten en fruit kopen i.p.v diepgevroren
- Schakel de elekticiteit 's avonds uit (het niet op 'stand by' laten)
- Drink water van de kraan i.p.v fleswater
 
Meer info ?

http://www.meteowesterlo.be/terra-reversa.htm
https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/themas/voetafdruk/tips.htm


donderdag 22 september 2016

Opstarten blog



Afbeeldingsresultaat voor ecologische voetafdruk
Vandaag maak ik het eerst bericht over mijn opdracht IO binnen expressie. Dit wordt een persoonlijke blog over items die met wettenschap en ecologie te maken hebben. Dit is ook een deelopdracht voor mijn eindejaar werk (namelijk mijn GIP).

Ik wens jullie nog veel leesplezier!