* Meer dan 500 000 miljoen mensen per dag niets te eten krijgen?
* Meer dan 1 miljard mensen met minder dan 1 dollar leven?
* Meer dan 50% van de afrikaanse bevolking geen toegang tot drinkbaar water heeft?
Opwarming van de aarde?
In de lessen aardrijkskunde zijn we nu bezig met de draaglast (= Manier waarop de mens, de aarde gebruikt) en draagkracht (= wat de aarde ons kan geven)
De draaglast heeft dus een slecht invloed op de aarde(namelijk
→ opwarming van de aarde).
Ik vond het een boeiend onderwerp om over te praten en heb dus meer informatie erover gezocht.
Uit onderzoek blijkt dat wij in 2040 wij veel meer zullen consumeren dan wat de aarde ons kan geven (= biocapaciteit). Persoonlijk probeer ik thuis geen eten te verspillen, afval te sorteren, niet te veel gebruik te maken van het en internet en zeker geen licht aan te laten als er niemand in een kamer zit.
Tips:
- Geen eten verspillen
- Gebruik van biobrandstoffen minimaliseren
- Afval sorteren
- Gebruik van elektriciteit verminderen
- Geen licht aan laten
- Minder de auto gebruiken
- Niet te veel vlees eten
- Groene stroom gebruiken
- Verse groenten en fruit kopen i.p.v diepgevroren
- Schakel de elekticiteit 's avonds uit (het niet op 'stand by' laten)
- Drink water van de kraan i.p.v fleswater
Meer info ?
http://www.meteowesterlo.be/terra-reversa.htm
https://www.wnf.nl/wat-wnf-doet/themas/voetafdruk/tips.htm
Geen opmerkingen:
Een reactie posten